CA

Totes les notícies

La xarxa esportiva de Mallorca de la mà amb la conscienciació i la creació de guies i protocols de bon ús dels espais esportius

La xarxa esportiva de Mallorca de la mà amb la conscienciació i la creació de guies i protocols de bon ús dels espais esportius

(12/12/2022)

  • Departament de Transició, Turisme i Esports / Comunicació i Premsa

Durant els dos anys de funcionament, l'òrgan de caràcter consultiu ha ampliat les comissions tècniques municipal i federada amb les de turisme i sostenibilitat

Avui s’ha celebrat el Ple del Consell Esportiu de Mallorca (COESMA), òrgan consultiu del Consell de Mallorca que permet treballar en xarxa sobre les línies que han de seguir els programes del món de l’esport a l’illa. La presidenta de la institució, Catalina Cladera, ha presidit l’acte, en el qual s’ha revisat la memòria de l’any que es tanca i els nous objectius per al 2023, valorant positivament la feina d’aquesta entitat. Cladera ha afirmat que «el Consell està compromès amb el foment de l'activitat física i la promoció d'un estil de vida saludable».

A la reunió han assistit els membres del Ple i les comissions tècniques COESMA, els presidents de federacions i una bona representació de batles i regidors esportius, unes 80 persones en total, que ha viscut una jornada de resum a Raixa, on els han acompanyat el conseller de Transició, Turisme i Esports, Andreu Serra, la directora insular, Marga Portells, i els tècnics de la Direcció Insular d’Esports.

La finalitat del COESMA, òrgan constituït fa dos anys, és comptar amb la ratificació d’experts i tècnics esportius en els programes esportius de la Direcció Insular d’Esports i, d’aquesta manera, respondre a necessitats socials, federades i municipals emergents. Durant el 2022 s’han afegit dues comissions tècniques noves, que amplien el ventall que ja abastaven la Comissió de l’Esport Municipal i la Comissió de l’Esport federat en Edat Escolar. Es tracta de les Comissions d’Esport i Turisme i Esport i Sostenibilitat, que permeten donar entitat a esdeveniments esportius i incidir en aspectes de promoció i recursos respectivament.

Les funcions del COESMA han estat, entre d’altres, treballar en dues campanyes de conscienciació sota el paraigua «EsportNet. Som equip!», basades en valors de tolerància i no violència, i de sostenibilitat i estalvi de recursos als espais esportius. Els membres, així mateix, han fet un compendi del marc jurídic nou, que substitueix l’antiga Llei de l’Educació Física i l’Esport de 2006, per clarificar-la i fer al·legacions.

En el pla de subvencions, han vist néixer dues convocatòries a proposta de l’òrgan: la de Digitalització de les federacions esportives, que aportarà 150.000 euros el 2023 per a maquinària informàtica i programari, i la d’Equipaments Esportius a l’Aire Lliure, que aportarà 5,2 milions d’euros als municipis en instal·lacions exteriors per a totes les edats, que es sumen als 10 milions de RenovEsport que han permès la millora d’instal·lacions esportives en els dos darrers anys.

Els membres de l’òrgan també estan treballant en l’elaboració de protocols per a la millora de l’eficiència de les instal·lacions esportives i han presentat l’Agenda d’Esdeveniments Esportius per fomentar-la.

Quant als objectius futurs, la presidenta Cladera ha anunciat una sèrie de mesures a mode d’escut social, que en l’àmbit esportiu veuen créixer en 9 milions el pressupost de 2023.  Destaquen els 2,5 milions d’ajuts a famílies amb infants federats mitjançant bons de 200 euros per infant, que beneficiaran a 12.500 joves esportistes. També el fet que es doblin les ajudes als clubs i entitats esportives, amb una inversió total passa de 350.000 a 700.000 €, per mitigar els efectes de la inflació. Cada club tindrà un ajut màxim de 3.000 € en comptes dels 1.500 € que tenia actualment.

També augmentem també les ajudes directes a les federacions esportives fins al 1.045.000 euros i es reforcen amb 2,3 milions d’euros els programes de foment de l’esport per a totes les edats, des d’escolars a envelliment actiu, que segueixen més de 120.000 persones.