El Consell de Mallorca assisteix a la 32a Edició de la Arabian Travel Market de Dubái
(28/04/2025)
- Departament de Turisme
La fira té un important component tecnològic i l'objectiu és analitzar com pot contribuir el mercat d'Orient Mitjà a un turisme responsable i equilibrat
El Consell de Mallorca, a través de la Fundació Mallorca Turisme (FMT), està participant activament en la 32a edició de la Arabian Travel Market (ATM), la fira internacional de turisme més rellevant d'Orient Mitjà i Àsia-Pacífic, que se celebra del 28 d'abril a l'1 de maig en el Dubái World Trade Centre.
La ATM s'ha consolidat com una plataforma destacada per a la indústria turística global, té un important component tecnològic i l'objectiu és analitzar com pot contribuir el mercat d'Orient Mitjà a un turisme responsable i equilibrat. Cal recordar que, d'acord amb el Pla Estratègic de la FMT 2025, Mallorca està treballant per a conèixer mercats emergents i productes turístics específics que s'alineïn amb el seu full de ruta: el Pledge, Compromís per un Turisme Responsable. Fires internacionals com la ATM, són clau per a establir aliances estratègiques amb prescriptors, empreses i organitzacions locals, així com crear relacions amb els principals mitjans de comunicació i agents turístics de l'àrea per a promoure els objectius d'aquest compromís.
La informació que Mallorca recopili en ATM se sumarà a la gestió estratègica, sumant aquesta visió a la qual ja es recull en altres grans fires amb fort arrelament en mercats europeus i llatinoamericans, com Fitur, ITB o WTM. Referent a això, cal destacar que ATM ofereix una perspectiva àmplia i diversa, ja que atreu professionals d'Europa, el Golf Pèrsic, Àsia, Àfrica i Àsia Central. El seu valor afegit radica en l'oportunitat de networking mundial, així com en el seu rol estratègic respecte a països clau com Aràbia Saudita, Qatar i Unió dels Emirats Àrabs.
La delegació de Mallorca mantindrà una intensa agenda de treball durant la seva participació en la fira, amb més de 30 partits programats amb prescriptors claus dels sectors de la consultoria, mitjans de comunicació i representants institucionals vinculats al turisme. Entre les reunions agendadas figuren cites amb intermediaris turístics especialitzats en productes estratègics com MICE, gastronomia, senderisme i experiències premium, així com amb entitats i institucions de promoció turística de l'entorn que poden oferir més detalls sobre les característiques d'aquests mercats.
Anàlisi d'un mercat estratègic per a la diversificació de l'oferta turística
Dins del Pla Estratègic de la FMT s'inclou precisament dur a terme una anàlisi de la regió Orient Mitjà i APAC per a analitzar si poden contribuir als objectius de desestacionalització i un flux de turistes més equilibrat durant tot l'any. Així mateix, es pretén conèixer les seves possibilitats com hub de connexió estratègica en la zona.
Els resultats d'aquesta anàlisi pretenen ser una eina de valor tant per a l'estratègia pública de gestió del turisme a l'illa, com per al sector privat, oferint recursos per a establir enfocaments conjunts i aprofitar oportunitats que permetin avançar de manera coordinada cap a una gestió responsable, sostenible i una desestacionalització real, que contribueixi a una indústria més equilibrada els 365 dies de l'any.
ATM, un referent en innovació
A més d'analitzar oportunitats per a fomentar una demanda més diversificada i sostenible, la ATM és clau per a conèixer les oportunitats per al sector tecnològic i innovador de Mallorca.
De fet, el lema de la fira, “Viatges globals: desenvolupant el turisme del demà a través d'una connectivitat millorada” reflecteix que entre els objectius d'aquesta trobada es troba la intenció d'explorar com la connectivitat millorada, i impulsada per la tecnologia, està transformant la forma en què els viatgers interactuen amb els destins, els proveïdors de serveis i les plataformes digitals.
D'aquesta manera, ATM també concentra líders de l'àmbit de la innovació i per a això s'han organitzat diferents fòrums de debat com el “Travel Tech en Expansió”, centrat en tecnologia de Viatges; ExploreTECH, espai que reuneix empreses que desenvolupen solucions tecnològiques per a la indústria hotelera; i “Sostenibilitat i aviació verda”, on s'aborden solucions combustibles sostenibles i ús d'intel·ligència artificial per a optimitzar operacions Aèries i millora d'eficiència en els aeroports.