Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

Les obres de la via de Cintura acaben el 10 de juny, amb l’increment de carrils per millorar la fluïdesa del trànsit i la seguretat

Les obres de la via de Cintura acaben el 10 de juny, amb l’increment de carrils per millorar la fluïdesa del trànsit i la seguretat

(30/05/2025)

  • Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures

Amb un pressupost de 12 milions d’euros s’ha millorat l’asfalt de la via després de 20 anys sense cap actuació. El tram entre l’Estadi Balear i l’accés cap a Inca (2,4 quilòmetres) passa d’autopista a carretera convencional, de 4 carrils, i s’hi podrà circular a 90 km/h, com a màxim

Les obres de millora de la seguretat i reforç de ferm de la via de Cintura, que executa el Consell de Mallorca, acabaran el dia 10 de juny amb actuacions encaminades a aconseguir més fluïdesa en el trànsit i reduir-hi retencions. Ha estat una actuació que es va iniciar el mes d’octubre amb un asfaltatge d’alta qualitat i la substitució de les barreres de seguretat al llarg de 8 quilòmetres en ambdós sentits. 

El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Fernando Rubio, ha explicat que és una de les actuacions més importants del Pla d’Accessos a Palma i que feia més de 20 anys que no es duia a terme cap obra així a la via més transitada de Mallorca, amb una intensitat mitjana diària (IMD) de 180.000 vehicles. 

Amb aquestes reformes s’ha aconseguit guanyar un carril per tal que la via de Cintura tengui més capacitat d’absorbir vehicles en el tram de davall la rotonda de can Blau (3 carrils) i en el tram comprès entre l’Estadi Balear fins l’enllaç de l’autopista d’Inca, durant 2,4 quilòmetres (4 carrils). A més, aquesta intervenció suposarà un canvi en la tipologia de la via. Els informes tècnics i la normativa n’avalen la modificació: aquest tram passarà a ser una via convencional multicarril, amb una velocitat màxima de 90 km/h, i deixarà de ser autopista. En concret, seran dos carrils de 3 metres i altres dos de 3,15 metres que compleixen totes les normes de seguretat, segons els informes tècnics del Consell de Mallorca. 

«Els tècnics del Departament d’Infraestructures del Consell de Mallorca han considerat que en aquest moment la prioritat era incrementar la fluïdesa del trànsit. Amb aquests quatre carrils aconseguirem més capacitat d’acollir vehicles i, per tant, una reducció de les retencions. Aquest tram estarà senyalitzat amb blanc, mentre que la resta de via de Cintura continuarà en blau», ha explicat Fernando Rubio. 

El conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures ha incidit que «el 90 % de la via de Cintura continuarà a 100 km/h, una velocitat que funciona bé segons els tècnics, aquest tram en concret serà de 90 km/h i a l’interior dels túnels, a 80 km/h». 

CARACTERÍSTIQUES DE L’OBRA 

Les obres han consistit, a més de l’increment de carrils, en el reforç de ferm d’asfalt d’alta qualitat al llarg de 8 quilòmetres, més la millora del ferm dels ramals. També s’han substituït totes les barreres de seguretat metàl·liques per barreres de formigó, que la normativa considera manco perilloses. Així mateix, s’ha reforçat la seguretat dels ponts i les seves estructures al llarg de la via de Cintura. 

Per acabar, s’ha reordenat l’accés a via de Cintura des de l’autopista de l’aeroport amb dos carrils d’accés, quan abans només n’hi havia un en direcció Andratx. També s’ha asfaltat i millorat el ferm en els diferents ramals fins arribar al túnel de Gènova.