Mallorca es posiciona com a destí de turisme responsable en la Costa est dels EUA

(24/09/2024)

  • Departament de Turisme

La directora de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Susanna Sciacovelli, presenta el Pledge davant interlocutors de Nova York

El 72% dels viatgers de la Costa est dels EUA considera que Mallorca està a l'avantguarda del turisme responsable. Així ho posa de manifest una recent enquesta realitzada per encàrrec de la Fundació Mallorca Turisme (FMT) en el marc d'un pla d'acció i comunicació centrat en el mercat dels EUA, seguint el mandat aprovat pel Patronat de la FMT. L'objectiu és analitzar el mercat i donar a conèixer entre els visitants nord-americans l'estratègia de l'illa, compromesa amb el turisme responsable i la preservació del patrimoni cultural, mediambiental i social.
Mallorca Meets NYC
Dins d'aquest marc d'actuació, s'ha dut a terme en els últims dies una agenda de reunions amb representants d'alguns mitjans de comunicació de major impacte als EUA i la setmana passada, la directora va ser l'amfitriona d'una trobada de networking, “Mallorca Meets NYC”, en el qual es van congregar 30 convidats de referència com el director de Turespaña dels EUA, Magí Castelltort, directius de Lonely Planet, Virtuós, Multicultural Travel News, Hearst Magazins, Bloomberg, City Travel Global, AZA Luxury Travel, Anemos tourism a més d'una nodrida presència de creadors de continguts de viatge. El sopar va comptar amb un toc especial del cantant mallorquí Borja, nominat als Latin Grammy i teloner de Karol G a Madrid, qui va interpretar una versió "unplugged" de la seva cançó "Mallorca" i vídeo musical gravat a Santanyí.
Primera enquesta sobre el mercat emissor nord-americà.
En el mateix context estratègic, s'ha realitzat un primer estudi sobre el perfil del turista estatunidenc. Aquesta enquesta s'ha centrat en la Costa Est a causa de la connectivitat directa a l'estiu, i s'ampliarà a altres regions del país. En l'enquesta encarregada per la FMT s'ha sol·licitat dades sobre el perfil del comportament turístic i també s'ha explicat el Compromís per un Turisme Responsable a l'illa. Entre les conclusions, cal destacar que Mallorca s'està guanyant el reconeixement dels viatgers estatunidencs de la Costa Est per la seva dedicació a la sostenibilitat.
Entre els resultats recaptats, la recerca revela que el 72% dels viatgers internacionals d'aquesta regió considera que l'illa està a l'avantguarda del turisme sostenible, mentre que un 67% opina que els residents senten un fort orgull per la seva llar i estan compromesos amb la seva preservació.
Per a gairebé el 66% dels enquestats, aquest compromís és "molt important" a l'hora de triar una destinació de viatge, i el 94% ho considera rellevant. A més, el 84% dels viatgers té una visió més favorable de Mallorca després de conèixer el seu compromís amb el turisme responsable.
El compromís no sols es percep com una guia per als turistes, sinó també com una responsabilitat compartida entre residents i visitants, segons el 85% dels enquestats. Entre els aspectes més destacats del Pledge figuren: Valorar i protegir el medi ambient de Mallorca (58%) Tractar l'illa com la seva llar temporal (57%)
Cultura, Gastronomia local i vins de Mallorca: un imant per als viatgers exigents
Per als viatgers enquestats, entre les principals raons per a triar un destí internacional consten en ordre de prioritat: Atraccions culturals (96%), vols directes (95%), aventura a l'aire lliure (83%), platges (82%), hotels i resorts de luxe (77%), transport públic (75%) i activitats per a famílias (73%), entre altres.
La curiositat dels viatgers estatunidencs es desperta amb els sabors de la gastronomia mallorquina (93%) i els seus vins (86%). El 58% dels enquestats se sent molt intrigat per conèixer la cuina local de Mallorca, mentre que el 49% es mostra molt interessat a descobrir les vinyes de l'illa.
Malgrat els recents informes sobre protestes per el “over-tourism” (saturació) a Mallorca i Espanya en general, el 89% dels viatgers estatunidencs enquestats no està al corrent d'aquests esdeveniments a Mallorca ni els preocupa l'impacte d'aquest fenomen.
Entre l'11% que ha sentit parlar de les protestes, el 30% està menys disposat a considerar visitar l'illa, mentre que el 69% considera que no té un impacte negatiu en la seva decisió.
L'enquesta ha estat realitzada per l'empresa Heart and Mind LLC per a la Fundació Mallorca Turisme (FMT). Els resultats de l'enquesta es basen en n=1.000 entrevistes en línia totals realitzades per Heart and Mind Strategies LLC entre viatgers internacionals amb ingressos familiars d'almenys 75.000 USD que viuen en els mercats mediàtics de Nova York, Filadèlfia, Boston, Baltimore i Washington DC.