Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

Totes

El Consell de Mallorca reuneix una trentena de regidors d'ajuntaments de l'illa per a establir plans estratègics per al foment de l'activitat econòmica i comercial

El Consell de Mallorca reuneix una trentena de regidors d'ajuntaments de l'illa per a establir plans estratègics per al foment de l'activitat econòmica i comercial

(29/04/2024)

La consellera Amate presideix la primera sessió del Consell Assessor de Producte i Comerç de Mallorca en la qual també s'ha abordat el relleu generacional

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha mantingut aquest dilluns la primera reunió del Consell Assessor de Producte i Comerç de Mallorca (Capicma), que ha servit per establir estratègies conjuntes entre Consell de Mallorca i ajuntaments, amb vista a revitalitzar l’activitat comercial, així com per abordar els reptes de futur als quals s’enfronten els principals sectors productius de l’illa.

El foment de l’associacionisme, l’adquisició i l’anàlisi de dades de la realitat comercial a cada municipi, la formació en l’àrea comercial, mesures de recuperació de la confiança del consumidor mitjançant el sistema de compra segura i la gestió del relleu generacional, són alguns dels eixos de les diferents àrees de treball.

A la trobada, que ha estat presidida per la consellera Pilar Amate, hi han assistit una trentena de regidors de les àrees econòmiques i de comerç dels consistoris de Mallorca. També han participat en la reunió el director insular de Promoció Econòmica i Producte de Mallorca, Álvaro Roca i el director insular de Comerç, Alfredo Arias.

Durant la trobada s’ha obert un fòrum de participació que permetrà establir plans amb vista a revitalitzar el comerç tradicional, fomentar el sector productiu econòmic i promoure el producte de Mallorca.

Pilar Amate ha manifestat que aquesta primera reunió constitutiva “ha servit per a obrir un fòrum de debat, en el qual tots els ajuntaments i els sectors implicats han pogut exposar les seves idees de cara a aconseguir una millor organització de treball i, per tant, ser més efectius en el nostre objectiu de rellançar l'economia, el comerç i el producte local de la nostra illa».

“S'ha posat en valor l'associacionisme com a base de treball i el suport tècnic i econòmic de l'administració, que tenen com a objectiu la protecció i preservació d'alguns dels sectors que més valor retorna a la nostra societat”, ha afegit la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

Abordar el relleu generacional

Entre els aspectes que es tractaran, hi ha el relleu generacional per assegurar la continuïtat de molts de negocis i comerços familiars, així com l’establiment d’eines que remarquin els beneficis que representa el comerç de proximitat.

Una vegada iniciat el camí del Capicma i passat un temps, es recolliran dades concretes referides als canvis en l’activitat comercial i de tendències per analitzar-los en l’Observatori de Comerç, com a reunió especialitzada dins aquest òrgan.