Consell de Mallorca - Favicon
Consell de Mallorca Seu Electrònica Mallorca.es Transparència

CA

Webs oficials

Sala de premsa

El president del Consell de Mallorca visita la residència de La Bonanova

El president del Consell de Mallorca visita la residència de La Bonanova

Departament de Benestar Social
Dilluns 21 d'agost
11:00 hores

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, acompanyat pel conseller de Benestar Social i president de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS), Guillermo Sánchez, i la directora insular d’Atenció Sociosanitària, Rosa Llobera, visita les instal•lacions del centre residencial de La Bonanova, per coneixer als professionals de l’àmbit sociosanitari, familiars i persones usuàries d’un dels sis centres residencials que gestiona la institució insular.

El Consell de Mallorca i la DGT acorden crear un grup de treball per estudiar alternatives al carril bus-VAO de l’autopista de l’aeroport

El Consell de Mallorca i la DGT acorden crear un grup de treball per estudiar alternatives al carril bus-VAO de l’autopista de l’aeroport

(07/05/2024)

A la reunió mantinguda avui entre el president Llorenç Galmés i el director general de Trànsit, Pere Navarro, la institució insular ha rebutjat l’aplicació de franges horàries

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha mantingut avui una reunió amb el director general de Trànsit, Pere Navarro, per abordar l’eliminació del carril bus-VAO a l’autopista de l’aeroport. Ambdues institucions han arribat a l’acord de crear un grup de treball tècnic per estudiar alternatives a aquesta infraestructura que, segons el Consell de Mallorca, no està funcionant, incrementa la sinistralitat i provoca més embussos. El president Galmés ha estat acompanyat del conseller de Territori, Mobilitat i Infraestructures, Fernando Rubio, i del director insular d’Infraestructures, Rafel Gelabert. 

Pere Navarro, que estava acompanyat de la cap provincial de trànsit Francisca Ramis, ha proposat la possibilitat d’aplicar franges horàries, cosa que no ha estat acceptada per part del Consell de Mallorca amb l’argument que provocarà més “caos circulatori”. En aquest sentit, el president del Consell de Mallorca ha recordat que els informes tècnics de la institució insular entre l’1 de gener i el 31 d’octubre de 2023 els accidents a la Ma-19 en sentit Palma augmentaren de 27 a 55 (més del 50%) respecte del 2022 on no existia el Bus-Vao. D’altra banda, en sentit aeroport (sense bus-VAO) baixaren de 37 a 32.  Així mateix, l’ocupació del carril bus-VAO va ser només d’una mitjana d’entre un 7% i un 10% durant l’estiu, quan els altres dos carrils estaven saturats i superen el 65%, 

El president Llorenç Galmés ha explicat que, malgrat que s’hagi acordat la creació d’aquest grup de treball per estudiar alternatives, “el Consell de Mallorca continuarà endavant amb el recurs contenciós administratiu per defensa les competències d’aquesta institució, que com diu el Reglament de Circulació de l’Estat, els informes del Consell com a titular de la via són vinculats i la Direcció General de Trànsit (DGT) no els ha tingut en compte”. Galmés ha destacat la bona sintonia de la trobada i s’ha mostrat confiat “de poder trobar alternatives efectives per millorar la mobilitat de Mallorca i en especial als accessos a Palma”. 

Vídeos

rdp